Wednesday, December 1, 2010

random

'jangan tinggal mak ayah kat hospital'
nasihat Z pada saya


pakcik A ni sakit...
pendarahan dalam otak
sebelah badan lemah

yang sedih, dia sorang-sorang
tak ada sapa teman
sunyi sangat
makan tak lalu...nak kena orang suap
kurang kasih
kurang perhatian





pakcik B pula,
ahmar dan hepatitis
belakang badan penuh bed sores
makin hari makin besar
sebab tiap hari kena hiris kulit untuk cuci
hidup dia nampak perit
hembusan nafas dia kuat, berombak

sejak masuk wad, tiada siapa lawat
dia pun sorang-sorang
saya terpaksa ambil darah dia
pilu...tangan dia lebam sana sini
sakit dia hanya Allah yang tahu

maaf pakcik, ia sakit! maafkan saya.....








saya doa saya tak jadi macam anak pakcik A dan B
saya nak jaga mak ayah saya baik-baik
mungkin tak sesempurna seperti mereka mengasihi saya
tapi ia mencukupi untuk membuatkan
mereka tahu saya sentiasa bersama mereka
dan menyayangi seluruh jiwa raga...