Sunday, January 15, 2012

kritik?



K.R.I.T.I.K (an)

didefinisikan sebagai penilaian aka judgment
terhadap kerja atau tindakan seseorang atau kumpulan.


dengar macam jahat je kan
but it depends on how u look at it..


seandainya anda fikir ia:

hanya untuk cari kesalahan orang agar boleh kita menuding jari telunjuk,
penyebab kebencian, perbalahan dan api kemarahan,
menjadi senjata untuk ditembak ke arah ketua aka leader,

maka anda adalah seorang dewasa yang mempunyai minda budak tadika.

booooooo~


sekiranya anda berpendapat bahawa ia:

beri teguran di mana kesalahan anda so that u will learn,
mencari jalan penyelesaian aka solution bagi sesuatu isu,
ditujukan kepada leader kerana leader adalah jurucakap kepada orang awam,

maka your mind development is appropriate with your age.

phewww~


honestly,
aku tak gemar menjadi pengkritik
tapi aku teruja jika seseorang mengkritik saya...
sebab aku sedar diri ni tak sempurna
dan masih ada orang ambil berat


bagi aku, memberi pujian kepada orang yang berhak adalah cool dan bergaya!

tapi kalau beri pujian tanpa kritikan kepada orang yang kurang sikit berhak,
maka ia ibarat memberi madu dicampuri racun.
manis tapi akan membunuh senyap-senyap!


oleh itu, KRITIKlah aku.
jangan puji saya, unless i deserve it.


eh, macam berkempen pula!





tak perlu kot nak terkejut macam ni bila dikritik.
buat p-p-p-pokerface p-p-pokerface sudaaa~