Monday, April 26, 2010

beastly

aku terjumpa sesuatu yang menarik.. ye sangat sangat!!!! dan aku tak sabar nak pos dekat sini.

actually film ni akan keluar di Malaysia 2 Sept ni tapi of course la dekat overseas lagi cepat. memang cerita ni kena dengan jiwa aku yang suka benda fantasi, magis... malas nak cerita panjang2 sebab movie tu pun tak keluar lagi. so setakat buat rujukan kat wiki je la. cewah! macam buat homework pula

oleh sebab aku malas nak menaip lebih-lebih, so aku buat link. senang nak tengok balik.tak payah la google taip semula.
official site : klik sini
nak review the synopsis : klik sini
trailer : klik sini
sebenarnya movie ni bukan lah perkara utama yang aku nak katakan. apa yang lebih menarik perhatian aku adalah movie ni diadaptasikan daripada sebuah buku. yeah thats rite bebeh! so it means aku mesti beli buku itu. now or never! aku kena baca sekarang sebab aku tak tahu sama ada aku akan ada masa untuk baca lepas naik sem

aku rasa marah pada diri sendiri! aku dah lama nampak buku ni displayed dekat rak buku at borders. langsung tak ada perasaan nak baca. bila tengok trailer movie die, then baca synopsis baru tahu tarikan yang ada pada novel ni. hmmm

apapun, memang tak syak lagi,
you are in my list, BEASTLY!

sekarang dah jadi trend orang buat movie dari novel. maybe dah ketandusan idea. atau pun nak senang untung sebab buku yang mereka pilih adalah best-selling books. so orang yang sudah baca mesti tertarik nak tengok buku itu direalitikan menjadi sebuah movie. kalau nak bandingkan one-hour-movie dengan hundreds-
pages-book, memang la sangat subjektif. kepuasan yang diukur terhadap dua benda ni amat berlainan. but for me, i found that reading a book is nicer, more exciting than watching its movie. plus kadangkala movie ni akan diubah bersesuaian dengan scene penting dan masa yang dianggarkan.

so make the right choice. its in your hand~~~
p/s: mesti la nak dua-dua kan.....hehe


bercakap tentang buku ni, lupa nak perkenalkan siapa di belakang tabir. nama dia Alex Flinn. rupa-rupanya dia dah tulis banyak buku. dan yang paling menarik dia suka buat remake. macam 'beastly' ni remake kepada 'beauty and the beast', 'a kiss in time' pula modern version untuk 'sleeping beauty'.


Others:


menarik kan??