Friday, April 23, 2010

freakin' out

clock is ticking. now its 1 in the morning and yet i still awake. banyak betul benda dalam otak. Dr. Fadzillah Kamsah cakap kalau nak tidur kena kosongkan otak. relax. tapi aku sekarang serabut. takut. sampai tak tertelan air liur aku.

esok pagi aku harus bangun awal. ada temujanji dengan ibu. jadi pemandu tanpa gaji dan hantar ibu pergi shopping di tesco. time tu aku akan telefon pejabat akademik. kenapa? sebab result akan keluar esok tepat jam 9.30 (aku ase la). ok fr sure jamm phoneline tu nanti. oh baru aku teringat. dulu masa aku first year, aku telefon nak tahu result time aku kat tesco, tengah shopping dengan ibu. sungguh ajaib! ini kebetulan yang tidak dirancang.

ok. aku tak sure nak telepon ke tak. atau aku terus pergi kl. check direct dekat papan. tak perlu borak dengan kak keron ke kak jah ke. suara confirm menggeletar punya la.
kalau aku tak telepon esok, bila pula? lusa tulat da weekends. konpem pejabat tutup. nak pergi fakulti, mak aii malas nak drive. boleh ke fokus? kang otak aku ke mana kereta aku ke mana.

so hari semalam aku cuba tenangkan diri.
ibu buat rose jelly. nak nampak mewah tambah creamer milk. simple but delicious! sempat singgah kat sate kajang masa fetch adik dari sekolah dan beli berpuluh cucuk. kenyang. puas. langsung tak fikir da pasal result. bagus. memang tu yang kita mahukan.

tu hanya sementara. yang pasti jantung aku semakin kuat berdenyut. aku boleh dengar carotid pulse kat leher aku ni. irregular rhythm. ya Allah, moga esok dipermudahkan segala urusanku. aku terima segala ketentuanMu. berikanlah apa yang terbaik buatku.
Amiin~~~

huarrgh..ok la nak tidur.takut esok tak boleh bangun pula.
good bam~~~