Friday, June 25, 2010

LPC

bukan 'Labour Progress Chart' tauuuu
...tapi 'Life Progress Chart'
2/52 di o&g, secara rumusannya
hidup kelam lagi kabut.
berdiri atas kaki sendiri memang melenguhkan.
muka makin tebal, telinga makin kenyal.

kerja aku ulang alik kelas-wad-LR-bilik-wad. penat~~~
paling seronok masuk LR.
mula-mula memang blur habis. tapi takpe.belajar sikit-sikit.
1st oncall siang hari, tak lah mencabar sangat
2nd oncall malam. *woot woot*
patient tak putus masuk. lepas satu keluar, masuk yang baru.
tu tak kira lagi yang primid ke multiparous ke..
tunggu tunggu dan tunggu. baby tak keluar lagi.
tengok mummy memang sebak~
"wah, kalu lagu ni aku tok seh ghanok laaa"

setiap kali aku masuk LR, aku akan teringat Ummi
macam mana la Ummi rasa time lahirkan aku
aku akui aku bukan lah anak yang amat sempurna solehah nya
pernah juga menghiris hati ibu tercinta.
Abah pun sama.
golongan bapa selalu dipinggirkan.
tapi aku rasa mereka yang patut dijulang.
tanpa Abah, Ummi takkan punya teman
tanpa Abah, aku takkan punya jasad dan ruh

*sob sob*
ok...stabilkan emosi semula!

mari tukar topik~
dengan bangganya aku war-warkan
aku jadi MC utk PAC
1st time ni..memang melucukan
amatur la katakan. kekeke
terketar gak lutut tapi muka maintain cool
memang pelakon terhebat nusantara la aku ni!

dah jadi MC, nak jadi runner pula
orang cakap gipang~~
peduli apa aku.dah kau tak mo join. huh!
orang peluh-peluh sebab lari
aku peluh-peluh sebab pakai baju 2 lapis di tengah hari
tanpa kehadiran kipas yang boleh membekalkan angin sepoi-sepoi bahasa


aku main cucuk-cucuk orang.
seronok!
lepas ni makin sibuk. ini benar!!
buat assignments... buat part-time job...
buat tu buat ni
kadang2 terlintas di fikiran "kenapa kau amek jalan ni ha madi?"
nak sedapkan hati, aku jawab pertanyaan sendiri: "tak apa.tengok senior.boleh aja survive.."
tapi gundah itu tidak hilang.
tak apa lah. selagi ada kudrat selagi ada sisa baki masa,
terus usaha!

p/s: paling penting jaga iman dengan Dia :)